Klachtenregeling

Klachtenregeling

Als een aantal mensen samenwerkt, gaat er wel eens iets niet goed. Bijna altijd kan dat samen opgelost worden. Een heel enkele keer lukt dat niet. Wij vinden dat elk probleem, hoe vervelend ook, opgelost moet worden. Heeft u een klacht? U vindt in onderstaand schema bij wie u terechtkunt.

Het Veluws College heeft een stappenplan waarin precies staat bij wie u een klacht kunt indienen.

klacht betreftverwijzing naar
Levering leermiddelenfonds/boetesmevrouw D. Schenk
Situatie in een klasde betreffende coach
Een mentor/coachteamleider van het team waarin de coach zit
Een docentteamleider van het team waarin de docent zit
Een conciërgede adjunct-directeur bedrijfsvoering
Een teamleiderde adjunct-directeur onderwijs
Een teamleiderde directeur
Een adjunct-directeurde directeur
Een directeurde bestuurder van de VOG
Sanctie opgelegd door schooleerst de betreffende teamleider, daarna de directie
Roosterzakende adjunct-directeur bedrijfsvoering
Verlofaanvragenhet infopunt
Rapporteneerst de betreffende teamleider, daarna de adjunct-directeur onderwijs
Bevorderingeerst de betreffende teamleider, daarna de adjunct-directeur onderwijs
Programma Toetsing en Afsluiting (PTA)eerst de teamleider van het examenjaar, daarna de adjunct-directeur onderwijs
Ongewenste intimiteitenvertrouwenspersoon

Het bovenstaande stappenplan is onderdeel van de klachtenregeling van de Veluwse Onderwijsgroep. Hierin leest u ook hoe de procedure rondom het indienen van een klacht eruit ziet.

Indien u bij de betreffende functionaris geen gehoor heeft gekregen, kunt u contact opnemen met de schooldirectie. 

Soms lukt het niet om een oplossing binnen de school te vinden. U kunt dan een klacht indienen bij de externe klachtencommissie:

  • Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC)
  • Postbus 85191
  • 3508 AD Utrecht
  • T: 030 280 95 90
  • E: info@onderwijsgeschillen.nl
  • W: www.onderwijsgeschillen.nl